Leírás és Paraméterek
Mindig is szeretted a Magyar népmeséket? Most végre Te lehetsz a főszereplő! Vedd nyakadba a világot batyuddal, szeld át az Óperenciás tengert vagy mászd meg az Üveghegyet! Gyűjts minél több varázstárgyat, szelídítsd meg a vadállatokat, szállj szembe a vasorrú bábával és mentsd meg a királylányt a hétfejű sárkánytól!
Ebben a mesében Te leszel a főszereplő!
A játékosok a magyar népmesék közismert szereplőinek: Tündérszép Ilona, Fehérlófia, Fából faragott Péter, Az okos lány, Csillagszemű juhász vagy a Legkisebb királylány bőrébe bújva indulnak el, hogy egy-egy mesében szerencsével járjanak.
A tarisznyájukban hamuban sült pogácsa lapul, amiből időnkét megesznek egyet, és már induláskor egy hasznos tárgyat birtokolnak, amely segítségükre lesz a kalandok során. Útközben barátokkal találkoznak, akiktől varázstárgyakat kaphatnak vagy jótanácsot, ha szerencséseket dobnak, de vigyázniuk kell, mert veszedelmes ellenségek, mint a tizenkétfejű sárkány, a hatalmas óriás vagy a vasorrú bába hátráltatni fogják az útjukat!
Jó tett helyébe jót várj! Állatokat szelídíthetsz meg, a macska átvezet egy rejtett ösvényen keresztül, és akár a griffmadár nyakában is repülhetsz célod irányába. Vannak azonban olyan veszélyes vadállatok, akiktől jobb távolságot tartani! Minden játékban lesz egy saját feladatod, amit teljesítened kell, miközben az általad választott útvonalon vándorolsz az Óperenciás tengeren, az Üveghegyen, és a Sötéterdőn túl fekvő fekete várba. Gyorsnak kell lenned, de fontosabb, hogy közben összegyűjtsd a varázstárgyakat, amelyek segítenek utadon.
Ha Te leszel a legelső, és nálad vannak a szükséges kellékek, akkor megnyerted a játékot! De van lehetősége csapatban is játszani annak, aki szereti a közös kihívásokat.
Kiknek ajánljuk?
A Magyar népmesék - A társasjáték 2-6 fő részére készült családi és gyerekjáték, amit 5 éves kortól ajánlunk. Egy játék időtartama a résztvevők számától is függően legalább 20, legfeljebb 40 perc. A szabályok nagyon gyorsan elsajátíthatók a képekkel illusztrált játékszabályból!
A játék lényege
A magyar népmesék egy-egy szereplőiként kelünk útra. Azt, hogy merre is visz az utunk a játék elején húzott mesekártya mondja meg: egyrészt a táblán található egyik szereplőnek kell elvinni egy tárgyat, amit valahol máshol találunk meg. Valamint meg kell szereznünk két varázstárgyat, amiknek a segítségével bejuthatunk végső célunkhoz a Sötéterdőn túli várba.
A játékosok felváltva dobnak, és a dobásuknak megfelelően lépnek a táblán. A dobás értékét pogácsáink segítségével megváltoztathatjuk, ezzel kedvezőbb számú lépésünk lehet. Aki valamilyen esemény- vagy kalandmezőre lép, azonnal végre kell hajtsa az ottani eseményt. A kalandmezőkön szerencsénket tehetjük próbára a sárga dobókockával dobva. Ha sikerül a próba elnyerhetjük jutalmunkat, ám pórul is járhatunk! Utóbbi elkerülhetjük, ha korábban jótanácsokra tettünk szert, mert velük befolyásolhatjuk szerencse dobásaink értékét.
A játék különlegessége, hogy a szereplők előre-hátra is tudnak lépni a mezőkön, bármelyik dobás után irányt változtatva. Ha két szereplő találkozik az úton, azaz egy mezőre lépnek, akkor cserélhetnek egymással varázstárgyakat, ami nagyon fontos lehet a feladatuk teljesítéséhez, egyéb tárgyakat vagy akár pogácsát és jótanácsot, de próbára tehetik a bátorságukat is.